جشنواره گلدسته های سپید میزبان شاعران استان یزد می شود

شاعران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در هفتمین جشنواره شعر و قطعات ادبی (گلدسته های سپید) حضور می یابند.

شاعران برای شرکت د این جشنواره باید آثار خود را در دو بخش شعر نو و شعر کلاسیک به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال کنند.

همچنین شاعران کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در بخش شعر کلاسیک در کلیه قالب های شعری شرکت کنند.

این جشنواره در موضوعات آزاد دینی،آئینی و انقلابی با تاکید براهل بیت عصمت و طهارت (ع) ،فضایل اخلاقی،انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز اماکن و مناسک دینی ( به ویژه مسجد ونماز) برگزار می شود.

تمامی شرکت کنندگان در جشنواره می توانند با شرکت در بخش ویژه ،آثار خود را با موضوع غدیر‌ و ‌امام علی (ع) به دبیرخانه های استانی ارسال کنند، آثار راه یافته به مرحله کشوری نیز به صورت ویژه و جداگانه مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

شرکت کننده می تواند حداکثردو اثر را جهت شرکت در جشنواره ارسال کنند و شرکت کنندگان باید حداکثر 35 سال و عضو كانون هاي فرهنگي وهنري مساجد باشند.

شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به داستان نویسی، شعر و ادبیات فارسی، حضور پر نشاط تر اعضای کانون ها در فعالیت ها و عرصه های مختلف ادبی کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه معارف دینی، ولایی و انقلابی را از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار را به دبیرخانه جشنواره (14 مهر) سال جاری می باشد و اسامی راه یافتگان به مرحله نهائی جهت شرکت در مراسم اختتامیه این جشنواره تا پایان وقت اداری (15 آبان) به اطلاع کلیه استان ها می رسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا